Ana içeriğe atla

Nvidia ile GeforceExperince delirmeceleri


Geçen gün resmen delirdim saygıdeğer günlük!

Her şey  evdeki bilgisayarın Nvidia Geforce Experinence'ını güncellemeye çalışmamla başladı. Önce Dünya bir toz ve gaz bulutuydu, sonra dinozorlar, sonra ateş, sonra araba, sonra bilgisayar, sonra ekran kartı sürücüleri... Hızlı bir özet geçtim.

Pek çok kişinin de bu sorunla karşılaşmış olacağını düşünerek bunu bi yazayım didim. Şöyle ki;

"Güncelle" diyorum, güncellemiyor. Sorun bu. :) Uyarıya bak: "nvidia other installations are running..." yani "Diğer kurulumlar sürüyor, lütfen onları bitirin sonra devam edin..." ulen delircem, bilgisayarı yeni açmışım ne kurulumu ne devam etmesi?!

Sinir yaptım, "Nvidia Grafik Sürücüsü, sen mü büyüksün ben mi?" dedim, sonra da "Ben tabi ki ben, Yaşar Usta!" diyerek, kaldır dedim ulan tüm driver'ları. Girdim, Program Ekle Kaldır'dan kaldırmaya çalıştım. Anaa, Nvidia büyükmüş! Aynı hata. Driver'ı da kaldıramıyorum. Ne yaparsam yapayım aynı hata. Tövbe tövbeeeaaaa!

Bağlandım, Nvidia'nın canlı yardım uygulamasına; Sonal diye bir arkadaşla konuşmaya başladım (Hindistan'lı olabilir, Hello Sonal, How ru diyerekten başladım muhabbete, iyi çocuk, çok yardımsever, anlattım durumu, abi dedi sıkıntı var bi inceleyeyim, büyük ihtimalle internette aradı ama olsun, sonra iki link attı bunu bunu yaparsan şunu şunu fıtıfıtı pırtpırt, tamam dedim tenks.) 

Bana önerdiği çözümü buraya da yazayım, isteyen istemeyen, bilen bilmeyen faydalansın.

Önce bilgisayarımıza DDU (Display Driver Uninstaller) indiriyoruz. MajorGeeks üzerinden indirebilirsiniz. Programı safemode'da çalıştırmanın önerildiğini de ekleyeyim. Ekledim.


Select Graphic Driver'dan: NVIDIA'yı seçip, "Clean and restart" dedikten sonra, gerisine karışmıyoruz. Ne var ne yok siliyor bu arkadaş. O anda bir rahatlama, bir hafifleme ve beraberinde bir endişe geliyor için için. Endişe edebilirsiniz tabi, sonuçta yaptıklarınızın sorumluluğu sizde :) Ben yaptım oldu, siz yaparsınız olmaz, açık seçik ifade edeyim umurumda değil. :)

Sürücüler gittikten sonra ekranınız taş devri çözünürlüğünde açılacak, heyecan yapmayın. Bu durumdan çabuk kurtulmak için ekran kartı driverlarını bu silme işlemini yapmadan önce indirmekte fayda var. Böylece silme işlemi sonrası direkt olarak yeni sürücüyü kurup modern zamanlara geri dönebilirsiniz. Driverlar nerede uleayn? Burada.

Öncelikle bana kalbi kadar temiz bu sayfayı ayırmış olan bloga, sonra yardımlarından ötürü Sonal'a, sonra da yamuk yumuk çalışıp benim bunları öğrenmemi sağlayan Nvidia'ya teşekkür ederim...

Sorumluluk reddimi de yapayım: Yap demiyorum bak haberin olsun, ben yaptım oldu, sen yaparsın bilgisayarın atom bombası gibi patlar falan umrumda olmaz :) Şaka lan şaka n'olucak yap gitsin. Ya da yapma. Yapsan mı acaba? Yaparsın sonra bi sıkıntı çıkari çalışan şeyi bozarsın bak. Lan ekran kartı sürücüsü olm n'olucak sil gitsin. Ya da silme. Gene sen bilirsin tabi. Yaptın mı? Keşke yapmasaydın ya...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon.de Müşteri Hizmetlerini Tebrik Ettim

Selam sana sevgili günlük, Geçen günlerde demiştim hatırlarsın, " Amazon.de " hem Türkçe hem de Türkiye'ye sipariş gönderebilir hale gelmiş diye. Hatırladın mı? Hatırlamadın mı? Neyse hatırlamadıysan da şimdi diyorum artık hatırlarsın. Dün akşam aradığım bir ürünü Amazon.de'de bulunca, al gelsin dedim ya, madem geliyormuş nasıl gelecek bakalım dedim, al dedim git dedim, al dedim git dedim siparişini de al dedim, nerde kalırsan kal dedim, sonra aldım gittim siparişimi verdim.

Bu kabloların belalarını belalarını

Sanırım bu işi çoktan çözmüş olmalı ki, zavallı Nikola Tesla Bey yıllar önce kablosuz elektrik iletimi üzerinde çalışmalar yapmış. Evet, tek kelimeyle "bıkdım!" Ne ya bu kablolar? Hiçbir şeyden çekmedim günlük şu kablolardan çektiğim kadar. Resmen hayat enerjimi emip bitiriyor bu kablolar benim. Sanki gizli  bir güç onları ben evde yokken karıştırıp birbirine bağlıyor gibi, gerçekten. Bak inanmıyor olabilirsin, ama öyle.