Ana içeriğe atla

48 Saat Film Projesi Yapımlarını izledik

Selamlar sana günlük, hello havaryu?

Dün sevgili eşim ve değerli arkadaşlarımla Kadıköy Sinemasındaki "48 Saat Film Projesi'nin" Grup A Gala gösterimini izlemeye gittik.


Dıkş dıps tıs!

Bu proje nedir ne değildir, ne oluyor, ne ayak bunlar diyorsanız; şuradan detaylarını öğrenebilirsiniz.

Aslında bu, kısa zamanda beraber çalışmayı gerektiren gerçekten zorlu ve yıpratıcı bir süreç. Zorunlu replik, zorunlu karakter ve zorunlu bir aksesuara bağlı olarak, ekipler kendi senaryolarını yazıyor, çekiyor ve montajlıyorlar.


Dün izlediğimiz kısa filmler alfabetik olarak şöyle sıralanmıştı:

A Grubu / Ekip adı ve Ekip lideri
Atlantis - Alper Akdeniz
Atom Film - Ozan Sihay
Filim var - Tayfun Poyraz
Filmarmoni - Deniz Dağ
Kahverengi - Ali Özbatur
Nebulaist - Duygu Karabayraktar
Okaliptüs - Cah Can Hanyaloğlu
Paradoks - Ali Yılmaz
Rhaedestus Film - Bünyamin Babaoğlu
Sokak Yapım - Cevahir İlkay Çakmak

B Grubu / Ekip adı ve Ekip lideri 
Mirror - Olcay Özçolpan
Amarula - Mehmet Ali Ergin
Birşeyler Yapalım - Hüseyin Öner
coyote - Ali Cicioğlu
FS Experimental - Cem Taskara
Hap Yapım - Cihangir Savaş Meşe
Heybeliada'da - Erkan Şahin
SuperNova - Onur Oğuz
Uzay Maymunları - Turgay Seçkin Serpil
VAXT - Henninot Cathleen
Yorgun Matador - Hakan Kızıltaş

"Rhaedestus Film" ekibinin yapımı enteresandı, bu beğendim demek oluyor. Sessiz ama etkilibir film olmuş.
"Filim var" ekibinin yapımı komik ve akıcıydı, izletti, bunu da çok beğendim. Oyunculuklar ve kurgu güzeldi.

Organizatörlere arkadaşlara naçizane bir öneri; bu işi yaparken, yarışmaya katılan arkadaşların bir internet sitesi, bir twitter adresi, belki bir instagram hesabı gibi şeyleri varsa bunu bi'yerlerde yayınlamalarında fayda var. Bu bilgileri 48 Saat Film Projesi'nin internet sitesinde yayınlarlarsa, sosyal medyada da bu arkadaşları takip edebilir, yaptıkları diğer işleri görebiliriz.

Yurt dışı ayağı da olan bu projede şimdiye kadar gösterilmiş filmler için şuradan tıkırting.
Bu 21 film henüz bi'yerlerde yayınlanmıyor, yayınlandığında da şuraya link veririm inş.

Katılımcı tüm arkadaşları can-ı gönülden tebrik ederim. Neden? Çünkü cidden zor, medeni cesaret gerektiren, yıpratıcı ve butik bir iş. Sponsorlara da bu tip bir projeye destek oldukları için teşekkür etmek lazım. Ettim gitti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon.de Müşteri Hizmetlerini Tebrik Ettim

Selam sana sevgili günlük, Geçen günlerde demiştim hatırlarsın, " Amazon.de " hem Türkçe hem de Türkiye'ye sipariş gönderebilir hale gelmiş diye. Hatırladın mı? Hatırlamadın mı? Neyse hatırlamadıysan da şimdi diyorum artık hatırlarsın. Dün akşam aradığım bir ürünü Amazon.de'de bulunca, al gelsin dedim ya, madem geliyormuş nasıl gelecek bakalım dedim, al dedim git dedim, al dedim git dedim siparişini de al dedim, nerde kalırsan kal dedim, sonra aldım gittim siparişimi verdim.

Bu kabloların belalarını belalarını

Sanırım bu işi çoktan çözmüş olmalı ki, zavallı Nikola Tesla Bey yıllar önce kablosuz elektrik iletimi üzerinde çalışmalar yapmış. Evet, tek kelimeyle "bıkdım!" Ne ya bu kablolar? Hiçbir şeyden çekmedim günlük şu kablolardan çektiğim kadar. Resmen hayat enerjimi emip bitiriyor bu kablolar benim. Sanki gizli  bir güç onları ben evde yokken karıştırıp birbirine bağlıyor gibi, gerçekten. Bak inanmıyor olabilirsin, ama öyle.