Ana içeriğe atla

Geliyoo mu Gelemiyor mu? / Güncellendi. Gelemiyormuş.

Kafalar karışık sevgili günlük, 

Geliyoo.com, gerçekten geliyor mu?

Geçen gün, sanırım dün, "Yerli Arama Motoru" mottosuyla kullanıma açıldığı haberleri internette dolaşan Geliyoo.com'u farkettim. Açıkçası bir an heyecanlandım. Gerçekten "yerli" arama motoru yapmış olabilir miyiz, vay anasını sayın seyirciler falan oldum.


Siteye girdiğimde beni karşılayan buydu. Şu. Yani yukarıdaki. Kafasında TEST yazan bir bir G logosu. (Logo için link) Altta da, Haberler, E-Ticaret(?), Mektup(??), Forum(???). 

Soru işaretleri giderek artıyordu ve heyecanım bir anda yerle bir olmuş gibiydi. Detaylı incelemek için başladık tıklamaya...


Haberler


Farklı haber sitelerinden, "kaynak göstererek" (bu detayı es geçmeyelim bu iyi bir şey) derlenen haberlerin, kullanıcılara sunulduğu tipik bir haber sitesi. Fazla büyütülecek bir şey yok aslında. Sonuçta haber sitesi yaptık demiyor adamlar arama motoru yaptık diyorlar. Ama haber sitesi neden yapıyorlar peki? :) Bu arada haber sitesindeki haberler arasında arama yapmak için "Google Özel Arama" kullanılıyor.

"Mektup" kısmında o kadar yazılmış, reklam gelirleri, yurtdışı arama motorları falan diye, ama bakıyoruz haber sitesi maşaallah Google Reklamlar kaynıyor. İnsan bu ne perhiz bu ne lahana turşusu demeden edemiyor sayın seyirciler.

E-Ticaret


Tipik bir E-Ticaret sitesi. Firmalara E-Ticaret altyapısı kuran ve bunu pazarlayan bir yapısı var. Ekip 4 kişi. 1453 bardak çay içmişler :) Açıkçası şirketime e-ticaret altyapısı kurmak istesem ve bir firma arasam, Geliyoo E-Ticaret sondan bir sonraki tercihim bile olmaz. :) Özellikle "kişi ikonu" fotoğrafları kullanarak bende bir anlık süper güven sağlamış olsalar da, "Kurucu Ortak ve Ar-Ge"nin kişi ikonundan fotoğrafı olmaması beni soğuttu. :)

Mektup


Yahu tamam, bak reklam olsun derim, Cumhurbaşkanı'na yazılan mektupları, yapılan işlerin tarihini belirtmek için derim, neler yaptık görün diye derim, hepsini kabul edebilirim de, "ERDOAN" yazmak nedir abi? Ulen daha Cumhurbaşkanı'mızın adını doğru düzgün yazamıyorsunuz. Site zaten sıfır responsive, farklı çözünürlüklerde gümlüyor. Neresinden tutayım da kaldırayım, neresinden destek olayım bilemedim.

Forum


Forum konusunu fazla uzatmayacağım, kısaca özetliyorum; Neden? :))

Sonuçta, 

1 saatimi harcadım, ama maalesef bu oluşuma destek olacak bir yer, tutup kaldıracak bir alan, şurası iyiymiş diyecek bir fonksiyon bulamadım kankiler. "Mektup" kısmını baştan sonra okudum. 5 yıl ve 4,5 milyon TL! Yapmayın yahu. Bir de detay; "Arama motoru anasayfamız www.geliyoo.com şuan için geliştirme ve bütçe sebebinden dolayı aramaya kapalı tutuyoruz." şeklinde bir ifade.

Dün internette dolaşan ve "naptınız olm siz?" "o kadar para harcayıp bunu mu yaptınız?" "Google API kullanıyor ulen bu, arama motoru falan değil" "Anca Google'dan dönen sonuçları indeksle göster" benzeri yorumlar nedeniyle, şirket bir açıklama yapmış; şöyle diyorlar; özetle; 
Değerli kullanıcılarımıza ve ilgili kurum ve kuruluşların bilgisine sunulmak üzere bu yazı yayınlanmıştır. Haber yayın organlarında bahsi geçen çalışma hazır bir script’den faydalanılarak alan adı test olarak açılmıştır. “Google Özel Arama” servisi kullanılarak yayına açılan bu sitenin ve yazılımın hiç bir şekilde “Geliyoo” nun gerçek altyapısı ile ilgisi bulunmamaktadır.
Harcanan miktar için bahsedilen rakam 10 Milyon Türk Lirasıdır. Ayrıca bu para 7 yılda harcanmış olup her biri Resmi Fatura ve Gider Makbuzları ile tarfımızca arşiv altına alınmıştır. Vurgu yapılarak bahsedilen 10 Milyon Türk Lirası harcanmış olan çalışma şu anda online da görülen çalışma DEĞİLDİR.
Ulen niye açtınız o zaman? :)) Bu arada 7 yılda 10 milyona çıkmış masraflar, demek ki 2 yılda 5,5 milyon TL daha harcamışlar. Anlamadığım şey şu; bu kadar para var da bütçe nasıl sıkıntı?

Yahu, o kadar fakir fukara var, bu kadar para ile bir fon falan açsaydınız, bir vakıf falan kursaydınız daha faydalı bir iş yapardınız gibi geliyor, diyerek bitiriyorum. Bu arada sitelerdeki yazım hatalarını incelemedim bile... :)

Cidden desteklemeye çalıştım, ama olmadı.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Güncelleme: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı şu açıklama ile olaya son noktayı koymuş. Daha söyleyecek bir söz kalmamış.

"Söz konusu arama motorunun var olup olmadığı, iddia edildiği kadar bütçe ayrılıp ayrılmadığı ve yerli olup olmadığına ilişkin bakanlığımızın ilgili birimlerinde herhangi bir bilgi bulunmamaktadır. İddia sahiplerinin, yerli arama motoru projesiyle ilgili bakanlığımızla bir temasları olmamıştır. 
Ancak, bugün Bakanımız Ahmet Arslan’a hitaben elektronik posta yoluyla bir mektup göndermişlerdir. 'Geliyoo' isimli arama motoru projesine, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından maddi ve manevi herhangi bir destek sağlanmamıştır. 
Bir süre önce Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Ahmet Arslan’ın bir televizyon kanalındaki 'Yerli arama motoru ile ilgili çalışmalar yapıyoruz' açıklamasının, Geliyoo isimli arama motoruyla hiçbir ilgisi bulunmamaktadır. 
Elbette ki ülkemize katkı sağlayacağına inanılan, yerli ve milli her türlü çalışmaya Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da destek vermeye devam edecektir." [Kaynak]

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon.de Müşteri Hizmetlerini Tebrik Ettim

Selam sana sevgili günlük, Geçen günlerde demiştim hatırlarsın, " Amazon.de " hem Türkçe hem de Türkiye'ye sipariş gönderebilir hale gelmiş diye. Hatırladın mı? Hatırlamadın mı? Neyse hatırlamadıysan da şimdi diyorum artık hatırlarsın. Dün akşam aradığım bir ürünü Amazon.de'de bulunca, al gelsin dedim ya, madem geliyormuş nasıl gelecek bakalım dedim, al dedim git dedim, al dedim git dedim siparişini de al dedim, nerde kalırsan kal dedim, sonra aldım gittim siparişimi verdim.

Bu kabloların belalarını belalarını

Sanırım bu işi çoktan çözmüş olmalı ki, zavallı Nikola Tesla Bey yıllar önce kablosuz elektrik iletimi üzerinde çalışmalar yapmış. Evet, tek kelimeyle "bıkdım!" Ne ya bu kablolar? Hiçbir şeyden çekmedim günlük şu kablolardan çektiğim kadar. Resmen hayat enerjimi emip bitiriyor bu kablolar benim. Sanki gizli  bir güç onları ben evde yokken karıştırıp birbirine bağlıyor gibi, gerçekten. Bak inanmıyor olabilirsin, ama öyle.